mandag 9. november 2009

Å gå i Trondheim

Det sykler en mann forbi meg. En mann i grilldress. Matchende over og underdel. Han har støvler på seg. Sykkelen er gammel. Det er en damemodell. Det ligger 2 poser på bagasjebrettet. På hodet har han en hockyhjelm. 

En annen mann springer forbi meg. Han har en stor bag som henger på siden, og han løper sånn som menn med store bagger på siden gjør. Hofta og beina frem. Overkroppen bakover.

Jeg vet at en i klassen kanskje går bak meg. Han bruker å være litt senere ute enn jeg. Jeg titter meg bakover og ser rett i øynene på en annen mann. Noen minutter senere titter jeg igjen. Jeg ser inn i øynene på den andre mannen igjen. Jeg ser på han at han tror at jeg snur meg for å se på han. Jeg skrur opp lyden på musikken og går med blikket festet fremover resten av veien

1 kommentar: