søndag 28. oktober 2007

En liten solskinnshistorie i regnværet

I går når jeg var på jobb (jeg har fått meg jobb på Prix på øya) så satt jeg i kassa da en gutt på 11-12 år kommer bort. Han skal kjøpe 5 eller 6 kartonger med melk. Jeg sier hvor mye det blir, og så stikker han handa i lomma og løfter opp en drøss med småpenger som han legger på båndet. Etter en gjennomtelling viser det seg at han mangler 5-6 kroner. Gutten blir skikkelig fortvila, og jeg skal akkurat til å si at det sikkert går bra når mannen bak i køen bryter inn.
"Hvor mye er det han mangler?" spør han. "Bare noen kroner" sier jeg. Og så tar mannen fram lommeboka og fisker opp de manglende myntene og gir til gutten.

"Gutten må jo få i seg nok melk når han er i voksefasen" blinker mannen til meg når gutten har gått:)

5 kommentarer:

  1. Nommen.. kjempesøtt!!
    Gøy på jobb??

    Lenge sida sist nå... klar for litt jobbing på biblioteket igjen eller no?

    SvarSlett
  2. helt greit:)

    Biblioteket i morra! da blir det nørding dilux!:D

    SvarSlett
  3. Oi, så koselig historie :o)

    SvarSlett
  4. Sukk, jeg fikk tårer i øynene. Er jeg kanskje litt overfølsom? Men, ååååh-- så søtt! For en snill mann! Slike er det ikke mange igjen av..

    SvarSlett
  5. hihi. Tårer faktisk. Da burde du kanskje holde deg unna filmen jeg og marie så på kino i går. jeg grein sammenhengende i et kvarter eller no:P

    SvarSlett