onsdag 10. oktober 2007

Å leke med maten... Eller ikke

Jeg har så lyst til å skrive noe positivt. Noe moro. Kanskje legge ut om at jeg lekte med maten i går. I sikkert en halv time lekte jeg med røra. Helt til det ikke var noen klumper igjen å leke med. Så spiste jeg kake... helt uten klumper.

Jeg er nesten aldri alene lenger. Det gjør ingenting. Det er godt å ha gode venner. Særlig dere som står meg nærmest. Som jeg kan tulle med, gjøre teite ting med eller bare være stille med. Det siste er av og til det beste. Bare sette på en film og la tankene vandre...

Det er et ord jeg liker: Nostalgi. Jeg tror kanskje jeg er litt nostalgisk av og til. Drømmer meg tilbake til tider uten vanskeligheter eller problemer. Den gangen jeg var ung og uskyldig og enda ikke hadde sett vonde ting. Men den gangen visste jeg ikke hva bra musikk var. Hvordan god musikk kan røre deg, eller hvordan det er å gråte til en film. Jeg kjente ikke forelskelse eller misunnelse og hvor godt de kan henge sammen. Og dette er ting jeg ikke ville vært foruten. Selv om en del av de gjør vondt.

Mp3-spilleren min står på nå. Den står alltid på shuffle sånn at jeg ikke vet hvilke sanger jeg har i vente. Men jeg håper at "mannen i den vita hatten" kommer snart. Jeg har et par-100 sanger på spilleren, så sjansen er liten.. Men jeg blir desto gladere når den plutselig starter.

Jeg leste bloggen til Marie her om dagen. Det var første gang jeg hadde vært inne på den. Det var skrevet om meg.. Det hadde aldri falt meg inn at det kunne stå noe om meg der. Men det føltes godt. At det sto noe om meg ennå sjansen for at jeg kom til å lese det var svært liten.

Av og til skremmer det meg å fortelle ting om meg selv. Ting som gjør at andre kan se gjennom meg. Jeg lurer på hvor mange som egentlig kjenner meg. Som vet hva jeg tenker. Her om dagen fortalte jeg Synnøve noe som hadde skjedd for et halvt år siden. Hun spurte hvorfor jeg ikke hadde sagt noe før. Jeg hadde ikke noe svar.

Jeg er enda litt usikker på om dette innlegget kommer til å bli lagt ut. Kanskje jeg bare skriver at jeg lekte med maten i går.

5 kommentarer:

  1. Hehe, leste du om korøvelsene? Er du ikke enig!?!
    Så filosofiske innlegg du har, jeg blir helt satt ut! Du skriver liksom så dypt, mens jeg bare babler i vei om upersonlige ting!
    Når er du klar for squash igjen? Til uka?

    SvarSlett
  2. hehe.. jeg er vanligvis ikke så dyp.. tror det er en periode;)

    Jo jeg er skikkelig enig! og jeg stortrives ved siden av deg=)Livner opp hverdagen

    Seff er jeg klar for squash!!:D *glede seg*

    SvarSlett
  3. Du skriver så tankevekkende! Jeg kan nesten ikke lese innleggene dine for tida, for jeg har ikke tid til å tenke så mye. Men det er bra å lese det du skriver også. Håper du har det bra hvertfall! :o)

    SvarSlett
  4. Jeg har det ganske fint nå:) Dagen blir stadig bedre! Gleder meg til neste øvelse eller når jeg evt ser dere igjen:D

    SvarSlett
  5. Bli med på tur på fredag! Gå inn på forum. Vi skal sove ute, men det er åpent for bare båling også!

    SvarSlett